DM&T – Résumé satser stort fra starten

23.11.2016


To søstre vil med womenswear-brandet Résumé indtage modebranchen med et brag og satser ambitiøst fra starten.

Af Simon Hansen, sh@dmogt.dk 

Mange modevirksomheder starter i det små og bygger langsomt op. Nogle brands venter flere sæsoner med at ansætte sælgere og agenter, ligesom det heller ikke er hverdagskost, at nye modevirksomheder etableres som aktieselskaber. Søstrene Emma Lohmann og Anne Louise Faurholt har dog valgt en anden tilgang. De har etableret brandet Résumé, og der bliver ikke lagt skjul på, at de har ambitionerne med i arbejdet.

- Vi satser stort. Hvis det ikke lykkes, skal vi kunne se hinanden i øjnene og sige, at vi har gjort alt, hvad vi kunne, siger Anne Louise Faurholt, som efter ni år hos Minimum har sagt sit job som Design Manager op for at prøve evnerne af i eget regi. Hun suppleres af Emma Lohmann: 

- Vi er ikke en kældervirksomhed.  Vi vælger at køre med fuldt setup fra start, da det sender nogle signaler til omverdenen. Det vidner om stabilitet og seriøsitet.

 

 

Emma Lohmann har blandt andet arbejdet for kommunikationsbureaet inq og senest som brand manager for skobrande Notabene. Hun har dog aldrig været i tvivl om, at hun skulle gå den selvstændige vej, og da moden altid har været begge søstres passion, formåede Emma at overbevise søsteren Anne Louise om, at de skulle starte brandet sammen, selvom Anne Louise aldrig havde haft den lyst tidligere. Da idéen først havde slået rod i begge søstres sind, var der ingen tvivl, og i august startede processen med at stable Résumé på benene.

Læs resten af artiklen her: http://www.dmogt.dk/nyheder/2016/11/resume-satser-stort-fra-starten